loading...

پمپ داب

بازدید : 159
يکشنبه 29 تير 1399 زمان : 10:52

طیف گسترده ای از فرآیندها و برنامه های کاربردی نیاز به استفاده از پمپ داب برای فعالیت های خود در صنایع مختلف دارد. آنها همچنین می توانند در کاربردهای تجاری و داخلی مورد استفاده قرار گیرند. انواع زیادی از پمپ های فشار قوی در اندازه ها ، طرح ها و ویژگی های مختلف موجود است.

پمپ ها نقش مهمی در فرآیند تولید دارند و برای عملیات صاف ضروری هستند. بنابراین ، خرید پمپ داب مناسب با راندمان بالا نیاز به درک کاملی از قطعات آن دارد ، به گونه ای که می توان پمپ داب مناسب را برای نیازهای خود خریداری کرد.

قطعات پمپ داب به طور خلاصه در زیر شرح داده شده است:

پوشش: یک محفظه را می توان به عنوان یک پوسته ، یک پوشش یا یک محفظه توضیح داد که از بیشتر قطعات محافظت و پشتیبانی می کند. در پمپ داب ، برای جلوگیری از نشت و در نتیجه حفظ فشار ، از بدنه اصلی برای آب بندی آن استفاده می شود. همچنین برای پشتیبانی از برخی از قسمتهای اصلی مانند شفت ، یاتاقان و غیره استفاده می شود.


پروانه ها: پروانه یک جزء چرخش در یک پمپ گریز از مرکز است که مجهز به ونها یا تیغه هایی است که می چرخد و مایع را در یک پمپ حرکت می دهد. این پره ها یا تیغه ها به شافت وصل می شوند. وقتی پروانه می چرخد ، انرژی حاصل از یک منبع یعنی موتور را تبدیل می کند تا جریان سیال را القا کند.

پروانه ها بخش جدایی ناپذیری از پمپ را تشکیل می دهند زیرا باعث ایجاد سرعت در سیال از طریق تیغه ها / وانت می شود. طرح های پروانه به عنوان عامل اصلی در تصمیم گیری در مورد بهره وری پمپ در نظر گرفته می شوند.

دو پروانه وجود دارد: پروانه جریان محوری و پروانه جریان شعاعی. در پروانه محوری ، مایع به صورت محوری به شافت حرکت می کند. در پروانه جریان شعاعی ، سیال عمود بر شافت حرکت می کند.

پروانه های محوری به طور کلی برای برنامه های با جریان بالا و فشار بسیار کم استفاده می شوند ، در حالی که پروانه های شعاعی اغلب در پمپ های سانتریفیوژ داب مورد تقسیم چند مرحله ای استفاده می شوند.

پروانه ها همچنین به پروانه های باز و بسته تقسیم می شوند. پروانه باز فقط یک کف پوش دارد و ونها در طرف دیگر قرار دارند. پروانه ای بسته ، که معمولاً پروانه ای دوبلند خوانده می شود ، در دو طرف ون ها کفن دارد.

پروانه های باز معمولاً فقط برای پمپ های گریز از مرکز داب تک مرحله ، مکش انتهایی استفاده می شوند ، در حالی که از پروانه های دو کف آهنی در پمپ های گریز از مرکز چند مرحله ای جانبی یا بالا منتقل شده استفاده می شود.

پروانه ها را نیز می توان بر اساس نوع مکش طبقه بندی کرد: در یک پروانه تک مکش ، مایع تنها از یک جهت وارد مرکز پره ها می شود. در حالی که ، در یک مایع پروانه دو مکش به طور همزمان وارد مرکز پروانه های پروانه از هر دو طرف می شود. پروانه های بسته در طرح های پروانه مکش تک یا دو مکش در دسترس هستند.

پروانه های پمپ های سانتریفیوژ داب با درجه صنعتی معمولاً از فولاد یا استیل ضدزنگ ساخته شده اند. بعضی از پمپ های درجه پایین از جنس برنج / برنز یا نوعی پلاستیک هستند. مواد پروانه را هنگام خرید پمپ داب باید با دقت در نظر گرفت زیرا پروانه ها در معرض انواع خوردگی ، فرسایش ، کاویتاسیون و سایش عمومی قرار دارند.


مهر و موم های مکانیکی: از مهر و موم های مکانیکی روی شفت های پمپ های گریز از مرکز داب و پمپ های داب پیچ استفاده می شود که در آن شفت های ورودی برای خروج از محفظه فشار قرار دارند. از دو سطح بسیار صاف تشکیل شده است که عموماً با فنرها یا فشار سن پمپ نگه داشته می شوند.

آنها می توانند دستگاه هایی نسبتاً ساده باشند ، اما به طور کلی بسیار متناسب با برنامه خاص طراحی شده اند و می توانند به خصوص پیچیده شوند.

سیستم های پشتیبانی مهر و موم پیچیده اغلب برای خنک کردن ، تمیز کردن و جدا کردن مایع در داخل و اطراف مهر و موم لازم است. مهر و موم های مکانیکی و برنامه های مهر و موم را می توان در 4 دسته اصلی طبقه بندی کرد: مهر و موم های تک ، مهر و موم های دوتایی ، مهر و موم های محکم و مهر و موم های گاز.

هر طبقه دارای مزایا و معایب مشخصی است و طراحی و ویژگی های آنها باید در هر سیستم پمپاژ با دقت در نظر گرفته شود. مهر و موم های مکانیکی به دلیل عملکرد آنها در آب بندی یک مایع تحت فشار در اطراف شافت چرخشی ذاتاً مشکل ساز هستند.

در شرایط ایده آل ، مانند آب تمیز یا روغن تمیز ، می توان مهر و موم های مکانیکی بسیار قابل اطمینان ساخت. در محیط های خشن مانند مایع نجس ، درجه حرارت شدید ، فشارهای زیاد و غیره نیاز به نصب سیستم های مهر و موم پیچیده ای وجود دارد و نمی توان انتظار ماندگاری طولانی را داشت.


بلبرینگ: بلبرینگ مؤلفه ای است که به کاهش اصطکاک قطعات متحرک در یک پمپ داب کمک می کند. از چرخش هموار پشتیبانی می کند. آنها معمولاً در پمپ های داب انواع مختلف ، مانند پمپ های گریز از مرکز داب ، رفت و برگشتی یا چرخشی استفاده می شوند.

یاتاقان غلتک یاتاقان هایی هستند که از غلطک های شکل استوانه ای بین قسمت های متحرک استفاده می کنند. آنها اصطکاک را کاهش می دهند و بسته به طراحی می توانند از فشار شعاعی و بار محوری پشتیبانی کنند.

یاتاقان غلتکی از انواع مختلفی مانند استوانه ای ، مخروطی و یاطاقان سوزنی است. همه اینها در شکل ، طرح و اندازه آنها متفاوت است.

یاطاقان توپ ، نوعی بلبرینگ است که از توپ برای پشتیبانی از حرکت قطعات استفاده می کند. از نظر طراحی ساده هستند و برای سرعت های بالا و نگهداری آسان مناسب هستند. یاتاقان های توپ برای بار شعاعی و بار محوری مناسب هستند.

یاتاقان های Babbit نوعی از یاتاقانهای بدون آستین است که با فلز Babbit ، یعنی قلع یا آلیاژهای مبتنی بر سرب پوشانده شده است و معمولاً در موتورها ، پمپ ها ، ژنراتورهای توربینی و فن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

آنها در طراحی و ویژگی های مختلف در دسترس هستند. سرعت شفت ، بار تحمل ، مقاومت به شفت ، خنک کننده یاتاقان و بار کلی و سرعت دستگاه چند فاکتور نیستند که تعیین می کند کدام نوع یاتاقان Babbit باید انتخاب شود.

بلبرینگ های بدون آستین برای سرعت های بالاتر مناسب هستند. آنها فقط برای بارهای شعاعی ایده آل هستند و به طور کلی برای "شناور" طراحی شده اند. آنها را می توان از آلیاژهای فلزی ، فلزات سنگی و پلاستیک ساخته کرد.

یاطاقان P های کفش محوری که گاهی به عنوان بلبرینگ های Tilt Shoe یا Kingsbury یا بلبرینگ شناخته می شوند ، برای بار محوری ایده آل هستند. آنها غالباً در پمپ های گریز از مرکز با قدرت زیاد نصب می شوند.

برای جلوگیری از آسیب ، همیشه باید روان کننده تحت فشار قرار داشته باشید. انتخاب یک بلبرینگ مناسب برای قابلیت اطمینان تجهیزات چرخشی بسیار مهم است. باید تمام عواملی مانند فرآیند ، مایع / مایع مورد استفاده ، سرعت ، ماده یاتاقان و غیره را در نظر گرفت تا بهترین مورد را انتخاب کند.

اتصال: میله اتصال بخشی از یک پمپ داب متقابل است و میله ای است که سربرگ را به میل لنگ متصل می کند. این حرکت دایره ای یا چرخشی میل لنگ را پشتیبانی می کند. آن را به یك ژورنال میل لنگ با یاتاقان پوسته در یك انتها و پین مچ دست متقابل در انتهای دیگر سوار می كنید.


اتصال یاتاقان میله: اتصال یاتاقان های میله كه معمولاً به آنها بلبرینگ شل گفته می شود ، در حین نگه داشتن میل لنگ و نگه داشتن میل لنگ در حالی كه نیروها و حرکات با سرعت زیاد در كار / فرآیند از طریق میله اتصال انجام می گیرد ، كمك می كند.


پیستون ها: پیستون از مؤلفه هایی است که در یک پمپ تلاقی استفاده می شود که محکم در یک سیلندر جای گرفته و به صورت خطی به جلو و عقب حرکت می کند تا فشرده سازی و جابجایی مایع / مایع انجام شود.

این محصول با تولیدکنندگان زیادی مانند Gaso ، Gardner Denver ، Wheatley ، Oilwell و National در دسترس است. بوش پیستونی استوانه ای است که در آن پیستون حرکت می کند.


غوطه وری: یک پیستون در یک پمپ داب معکوس همان عملکرد یک پیستون را دارد و فقط در شکل و اندازه آن متفاوت است. همچنین در یک سیلندر بسته بسته به نام جعبه چاشنی حرکت می کند. از پیستون ها در پمپ های جابجایی مثبت استفاده می شود.

پیستون ها در انواع مواد و اندازه های مختلف موجود است.

تعداد کمی از آنها پیوندگرهای Rokide هستند ، که از روانکاری کمی استفاده می کنند و به عنوان کروم اکسید نیز شناخته می شوند. Rokide به عنوان روکش سخت شده به مواد پایه استفاده می شود.

شاخه های سرامیکی نیز محبوب هستند ، از سرامیک ساخته شده اند ، در صورت استفاده در پمپ ها در برابر مواد ساینده مقاوم هستند. نوع دیگری از پیونگر که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد ، روکش تنگستن است که در آن یک پوشش تنگستن برای کاهش ساییدگی و پارگی پلنگ انجام می شود.

آنها مقاوم در برابر خوردگی هستند. چند نوع بستر Hard-Co نیز وجود دارد که این پوشش از آلیاژ کروم نیکل است که عمدتا برای کاربردهای غیر متخلخل استفاده می شود.


پین های مچ دست: یک سنجاقک مچ دست بخشی از یک پمپ داب متقابل است که میله اتصال و رابط را به هم وصل می کند. با حرکت چهارچرخ ، پین مچ دست خود را در آستین نوسان می کند ، بنام بوش مچ دست و به عنوان یاتاقان عمل می کند. مفصل روانکاری شده کمک می کند تا خط مقدم صاف حرکت کند.


دریچه های پمپ: دریچه های موجود در پمپ عملکرد مهمی در تنظیم ، کنترل و هدایت جریان مایعات در یک پمپ متقابل دارند. انواع دریچه های مختلف مانند دیسک دریچه وجود دارد که دریچه توسط دیسک باز و بسته می شود و عملکرد بسیار خوبی را برای خدمات روانکار و پر سرعت ارائه می دهد. دریچه های AR شناخته شده به عنوان مقاومت در برابر ساینده مناسب برای کاربردهایی هستند که به دلیل ماهیت سیال یا فشار / دما زیاد ، می توانند باعث پارگی شدید شوند. آنها از جنس استنلس استیل و آلیاژهای دیگر هستند.

انواع دیگر دریچه ها عبارتند از: شیرهای هدایت شونده بال ، دریچه های کروی و دریچه های قفس. اینها در پمپ های تلافی یا دیافراگم استفاده می شوند. عمده ترین تولید کنندگان این دریچه ها National، Gardner Denver، Armstrong، Standard و Aplex هستند.

Relief Valves: همچنین به عنوان PRV (شیر فشار فشار) یا PSV (شیرهای ایمنی تحت فشار) شناخته می شود نوعی دریچه است که برای تنظیم یا کنترل فشار در یک سیستم استفاده می شود.

اینها به گونه ای طراحی شده اند که فشار بیش از حد از پیش تعیین شده آن باشد. این ماده معمولاً در پالایش نفت ، ساخت پتروشیمی و شیمیایی ، فرآوری گاز طبیعی ، خطوط لوله نفت و آب ، صنایع تولید برق و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل عملکرد بسیار مهم آن از نظر ایمنی و کنترل از دیدگاه بخشی جدایی ناپذیر است.

آنها در انواع مختلفی از قبیل شیرآلات برشی (Relar Val Relief Valves) موجود است که از یک یا دو پین برشی برای تنظیم فشار استفاده می کند ، و شیرآلات بهاری (Relief Relief Valves) که در آن از چشمه ای برای فشار در برابر فشار استفاده می شود. آنها در اندازه های مختلف و رتبه بندی فشار آمده اند.

PORV (شیرآلات Relief Operated Pilot) در اصل از فشار سیستم برای آب بندی شیر استفاده می کند. یک PORV خوب می تواند با فشارهای حداکثر 420 بار (6000 psi) و جریانهای بسیار زیاد در طرحی مطمئن و کم حجم کار کند. دریچه های تسکین بهاری در کاربردهایی استفاده می شوند که قابلیت اطمینان و فشار ایمنی بسیار بالا مانند برنامه های مرتبط با ایمنی هسته ای مورد نیاز است.

این دریچه ها برای رفع فشار اضافی باز می شوند و مجدداً بسته می شوند و از جریان بیشتر جلوگیری می کنند. درنهایت ، هدف اصلی همه این دریچه ها ، کاهش تصادفات و خسارات تصادفی است. تیلور ، اودیل ، لزر ، کراسبی ، امرسون تعداد کمی از تولید کنندگان اصلی شیرآلات امدادی هستند.


فشارسنج: فشار سنج ابزاری برای اندازه گیری و نمایش سطح فشار است. فشار تخلیه یا فشار ورودی پمپ داب را کنترل می کند. آنها باید برای همه برنامه های فشار قوی استفاده شوند. مدل های مختلفی از جنس برنج یا استیل ضد زنگ در بازار موجود است.

در اکثر برنامه ها ، فرستنده های فشار باید با یک سنج سنج جفت شوند و برای کمک به ایمنی و کنترل یک سیستم ، به یک PLC مرکزی سیم کشی شوند.
کوپلرها: کوپلر دستگاهی است که دو قطعه تجهیزات چرخشی مانند پمپ آب یا موتور یا گیربکس را به یکدیگر وصل یا پیوند می دهد. عملکرد اصلی اتصال دهنده انتقال قدرت از تجهیزات درایو به تجهیزات محرکه است.

بیشتر اتصالات مخصوصاً در سیستم های پرقدرت نیز ساخته شده اند تا در هنگام کار تجهیزات بتوانند از نظر زاویه ای و موازی نادرست حرکت کنند. اتصالات انعطاف پذیر می توانند در سبک ها و اندازه های مختلفی ارائه شوند.

برخی به روان کننده مانند گریس و بعضی دیگر برای خشک کردن نیاز دارند. همه اینها نوعی دیسک فلزی انعطاف پذیر ، درج لاستیکی ، فنر یا مجموعه ای از چرخ دنده ها هستند که حرکت مورد نیاز را فراهم می کنند.


مهر و موم روغن: یک مهر و موم روغنی ، که معمولاً از روغن و لاستیک مقاوم در برابر گریس ساخته می شود ، وسیله ای است که برای جلوگیری از نشت یا ورود روغن از محفظه استفاده می شود ، معمولاً در اطراف یک شافت چرخان یا چرخان قرار می گیرد.

این مهر و موم همچنین ممکن است مورد استفاده قرار گیرد برای جلوگیری از حرکت مواد خارجی مانند خاک از طریق ترخیص کالا از گمرک. آنها در موتورها ، پمپ ها ، دمنده ها ، موتورها و گیربکس ها کاربرد بسیار خوبی دارند.

مهر و موم های روغن در انواع مختلف ، مواد و اندازه های مختلف موجود است. مهر و موم های لب و مهر و موم برف پاک کن همه نوع مهر و موم های روغنی هستند که معمولاً در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند.


مهر و موم حلقه ای: O'Rings شکاف بین دو سطح را ببندد تا مایعات یا گازها از هر جهت عبور نکنند. یک حلقه حلقه O ، هنگام اعمال فشار در سیستم ، اشکال خود را تغییر می دهد ، بنابراین در برابر سطوح اطراف فشرده می شود و آنها را خاموش می کند.

این یک طراحی بسیار ساده است و اگرچه محدودیت های خود را دارد ، اما در طیف گسترده ای از کاربردها مورد استفاده قرار می گیرد. از حلقه های O می توان در کاربردهای کم فشار و فشار بالا ، در سطوح مسطح ، ثابت و همچنین شفت های گرد استفاده کرد.


قسمت های مختلف دیگری از پمپ های جابجایی مثبت داب و پمپ های گریز از مرکز داب مانند بوش های مچ دست ، کراس هد ، جعبه های چاشنی ، شیم پک ، پیچ ها ، پیچ های مخصوص لاینرها و حلقه های پوشیدن و غیره وجود دارد که هر قسمت یا مؤلفه ای از این پمپ داب نقش بسیار مهمی در عملکرد کارآمد آن در مقابل ، هزینه و ناراحتی یک قسمت انتخاب نشده می تواند فاجعه بار باشد.

مشاهده لیست قیمت پمپ داب در لینک زیر

http://www.bamintahvie.com/category/pump-boster-pump/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%B3%DB%8C%D8%B1%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%B3%DB%8C%D8%B1%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AE%D8%B7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%A8

طیف گسترده ای از فرآیندها و برنامه های کاربردی نیاز به استفاده از پمپ داب برای فعالیت های خود در صنایع مختلف دارد. آنها همچنین می توانند در کاربردهای تجاری و داخلی مورد استفاده قرار گیرند. انواع زیادی از پمپ های فشار قوی در اندازه ها ، طرح ها و ویژگی های مختلف موجود است.

پمپ ها نقش مهمی در فرآیند تولید دارند و برای عملیات صاف ضروری هستند. بنابراین ، خرید پمپ داب مناسب با راندمان بالا نیاز به درک کاملی از قطعات آن دارد ، به گونه ای که می توان پمپ داب مناسب را برای نیازهای خود خریداری کرد.

قطعات پمپ داب به طور خلاصه در زیر شرح داده شده است:

پوشش: یک محفظه را می توان به عنوان یک پوسته ، یک پوشش یا یک محفظه توضیح داد که از بیشتر قطعات محافظت و پشتیبانی می کند. در پمپ داب ، برای جلوگیری از نشت و در نتیجه حفظ فشار ، از بدنه اصلی برای آب بندی آن استفاده می شود. همچنین برای پشتیبانی از برخی از قسمتهای اصلی مانند شفت ، یاتاقان و غیره استفاده می شود.


پروانه ها: پروانه یک جزء چرخش در یک پمپ گریز از مرکز است که مجهز به ونها یا تیغه هایی است که می چرخد و مایع را در یک پمپ حرکت می دهد. این پره ها یا تیغه ها به شافت وصل می شوند. وقتی پروانه می چرخد ، انرژی حاصل از یک منبع یعنی موتور را تبدیل می کند تا جریان سیال را القا کند.

پروانه ها بخش جدایی ناپذیری از پمپ را تشکیل می دهند زیرا باعث ایجاد سرعت در سیال از طریق تیغه ها / وانت می شود. طرح های پروانه به عنوان عامل اصلی در تصمیم گیری در مورد بهره وری پمپ در نظر گرفته می شوند.

دو پروانه وجود دارد: پروانه جریان محوری و پروانه جریان شعاعی. در پروانه محوری ، مایع به صورت محوری به شافت حرکت می کند. در پروانه جریان شعاعی ، سیال عمود بر شافت حرکت می کند.

پروانه های محوری به طور کلی برای برنامه های با جریان بالا و فشار بسیار کم استفاده می شوند ، در حالی که پروانه های شعاعی اغلب در پمپ های سانتریفیوژ داب مورد تقسیم چند مرحله ای استفاده می شوند.

پروانه ها همچنین به پروانه های باز و بسته تقسیم می شوند. پروانه باز فقط یک کف پوش دارد و ونها در طرف دیگر قرار دارند. پروانه ای بسته ، که معمولاً پروانه ای دوبلند خوانده می شود ، در دو طرف ون ها کفن دارد.

پروانه های باز معمولاً فقط برای پمپ های گریز از مرکز داب تک مرحله ، مکش انتهایی استفاده می شوند ، در حالی که از پروانه های دو کف آهنی در پمپ های گریز از مرکز چند مرحله ای جانبی یا بالا منتقل شده استفاده می شود.

پروانه ها را نیز می توان بر اساس نوع مکش طبقه بندی کرد: در یک پروانه تک مکش ، مایع تنها از یک جهت وارد مرکز پره ها می شود. در حالی که ، در یک مایع پروانه دو مکش به طور همزمان وارد مرکز پروانه های پروانه از هر دو طرف می شود. پروانه های بسته در طرح های پروانه مکش تک یا دو مکش در دسترس هستند.

پروانه های پمپ های سانتریفیوژ داب با درجه صنعتی معمولاً از فولاد یا استیل ضدزنگ ساخته شده اند. بعضی از پمپ های درجه پایین از جنس برنج / برنز یا نوعی پلاستیک هستند. مواد پروانه را هنگام خرید پمپ داب باید با دقت در نظر گرفت زیرا پروانه ها در معرض انواع خوردگی ، فرسایش ، کاویتاسیون و سایش عمومی قرار دارند.


مهر و موم های مکانیکی: از مهر و موم های مکانیکی روی شفت های پمپ های گریز از مرکز داب و پمپ های داب پیچ استفاده می شود که در آن شفت های ورودی برای خروج از محفظه فشار قرار دارند. از دو سطح بسیار صاف تشکیل شده است که عموماً با فنرها یا فشار سن پمپ نگه داشته می شوند.

آنها می توانند دستگاه هایی نسبتاً ساده باشند ، اما به طور کلی بسیار متناسب با برنامه خاص طراحی شده اند و می توانند به خصوص پیچیده شوند.

سیستم های پشتیبانی مهر و موم پیچیده اغلب برای خنک کردن ، تمیز کردن و جدا کردن مایع در داخل و اطراف مهر و موم لازم است. مهر و موم های مکانیکی و برنامه های مهر و موم را می توان در 4 دسته اصلی طبقه بندی کرد: مهر و موم های تک ، مهر و موم های دوتایی ، مهر و موم های محکم و مهر و موم های گاز.

هر طبقه دارای مزایا و معایب مشخصی است و طراحی و ویژگی های آنها باید در هر سیستم پمپاژ با دقت در نظر گرفته شود. مهر و موم های مکانیکی به دلیل عملکرد آنها در آب بندی یک مایع تحت فشار در اطراف شافت چرخشی ذاتاً مشکل ساز هستند.

در شرایط ایده آل ، مانند آب تمیز یا روغن تمیز ، می توان مهر و موم های مکانیکی بسیار قابل اطمینان ساخت. در محیط های خشن مانند مایع نجس ، درجه حرارت شدید ، فشارهای زیاد و غیره نیاز به نصب سیستم های مهر و موم پیچیده ای وجود دارد و نمی توان انتظار ماندگاری طولانی را داشت.


بلبرینگ: بلبرینگ مؤلفه ای است که به کاهش اصطکاک قطعات متحرک در یک پمپ داب کمک می کند. از چرخش هموار پشتیبانی می کند. آنها معمولاً در پمپ های داب انواع مختلف ، مانند پمپ های گریز از مرکز داب ، رفت و برگشتی یا چرخشی استفاده می شوند.

یاتاقان غلتک یاتاقان هایی هستند که از غلطک های شکل استوانه ای بین قسمت های متحرک استفاده می کنند. آنها اصطکاک را کاهش می دهند و بسته به طراحی می توانند از فشار شعاعی و بار محوری پشتیبانی کنند.

یاتاقان غلتکی از انواع مختلفی مانند استوانه ای ، مخروطی و یاطاقان سوزنی است. همه اینها در شکل ، طرح و اندازه آنها متفاوت است.

یاطاقان توپ ، نوعی بلبرینگ است که از توپ برای پشتیبانی از حرکت قطعات استفاده می کند. از نظر طراحی ساده هستند و برای سرعت های بالا و نگهداری آسان مناسب هستند. یاتاقان های توپ برای بار شعاعی و بار محوری مناسب هستند.

یاتاقان های Babbit نوعی از یاتاقانهای بدون آستین است که با فلز Babbit ، یعنی قلع یا آلیاژهای مبتنی بر سرب پوشانده شده است و معمولاً در موتورها ، پمپ ها ، ژنراتورهای توربینی و فن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

آنها در طراحی و ویژگی های مختلف در دسترس هستند. سرعت شفت ، بار تحمل ، مقاومت به شفت ، خنک کننده یاتاقان و بار کلی و سرعت دستگاه چند فاکتور نیستند که تعیین می کند کدام نوع یاتاقان Babbit باید انتخاب شود.

بلبرینگ های بدون آستین برای سرعت های بالاتر مناسب هستند. آنها فقط برای بارهای شعاعی ایده آل هستند و به طور کلی برای "شناور" طراحی شده اند. آنها را می توان از آلیاژهای فلزی ، فلزات سنگی و پلاستیک ساخته کرد.

یاطاقان P های کفش محوری که گاهی به عنوان بلبرینگ های Tilt Shoe یا Kingsbury یا بلبرینگ شناخته می شوند ، برای بار محوری ایده آل هستند. آنها غالباً در پمپ های گریز از مرکز با قدرت زیاد نصب می شوند.

برای جلوگیری از آسیب ، همیشه باید روان کننده تحت فشار قرار داشته باشید. انتخاب یک بلبرینگ مناسب برای قابلیت اطمینان تجهیزات چرخشی بسیار مهم است. باید تمام عواملی مانند فرآیند ، مایع / مایع مورد استفاده ، سرعت ، ماده یاتاقان و غیره را در نظر گرفت تا بهترین مورد را انتخاب کند.

اتصال: میله اتصال بخشی از یک پمپ داب متقابل است و میله ای است که سربرگ را به میل لنگ متصل می کند. این حرکت دایره ای یا چرخشی میل لنگ را پشتیبانی می کند. آن را به یك ژورنال میل لنگ با یاتاقان پوسته در یك انتها و پین مچ دست متقابل در انتهای دیگر سوار می كنید.


اتصال یاتاقان میله: اتصال یاتاقان های میله كه معمولاً به آنها بلبرینگ شل گفته می شود ، در حین نگه داشتن میل لنگ و نگه داشتن میل لنگ در حالی كه نیروها و حرکات با سرعت زیاد در كار / فرآیند از طریق میله اتصال انجام می گیرد ، كمك می كند.


پیستون ها: پیستون از مؤلفه هایی است که در یک پمپ تلاقی استفاده می شود که محکم در یک سیلندر جای گرفته و به صورت خطی به جلو و عقب حرکت می کند تا فشرده سازی و جابجایی مایع / مایع انجام شود.

این محصول با تولیدکنندگان زیادی مانند Gaso ، Gardner Denver ، Wheatley ، Oilwell و National در دسترس است. بوش پیستونی استوانه ای است که در آن پیستون حرکت می کند.


غوطه وری: یک پیستون در یک پمپ داب معکوس همان عملکرد یک پیستون را دارد و فقط در شکل و اندازه آن متفاوت است. همچنین در یک سیلندر بسته بسته به نام جعبه چاشنی حرکت می کند. از پیستون ها در پمپ های جابجایی مثبت استفاده می شود.

پیستون ها در انواع مواد و اندازه های مختلف موجود است.

تعداد کمی از آنها پیوندگرهای Rokide هستند ، که از روانکاری کمی استفاده می کنند و به عنوان کروم اکسید نیز شناخته می شوند. Rokide به عنوان روکش سخت شده به مواد پایه استفاده می شود.

شاخه های سرامیکی نیز محبوب هستند ، از سرامیک ساخته شده اند ، در صورت استفاده در پمپ ها در برابر مواد ساینده مقاوم هستند. نوع دیگری از پیونگر که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد ، روکش تنگستن است که در آن یک پوشش تنگستن برای کاهش ساییدگی و پارگی پلنگ انجام می شود.

آنها مقاوم در برابر خوردگی هستند. چند نوع بستر Hard-Co نیز وجود دارد که این پوشش از آلیاژ کروم نیکل است که عمدتا برای کاربردهای غیر متخلخل استفاده می شود.


پین های مچ دست: یک سنجاقک مچ دست بخشی از یک پمپ داب متقابل است که میله اتصال و رابط را به هم وصل می کند. با حرکت چهارچرخ ، پین مچ دست خود را در آستین نوسان می کند ، بنام بوش مچ دست و به عنوان یاتاقان عمل می کند. مفصل روانکاری شده کمک می کند تا خط مقدم صاف حرکت کند.


دریچه های پمپ: دریچه های موجود در پمپ عملکرد مهمی در تنظیم ، کنترل و هدایت جریان مایعات در یک پمپ متقابل دارند. انواع دریچه های مختلف مانند دیسک دریچه وجود دارد که دریچه توسط دیسک باز و بسته می شود و عملکرد بسیار خوبی را برای خدمات روانکار و پر سرعت ارائه می دهد. دریچه های AR شناخته شده به عنوان مقاومت در برابر ساینده مناسب برای کاربردهایی هستند که به دلیل ماهیت سیال یا فشار / دما زیاد ، می توانند باعث پارگی شدید شوند. آنها از جنس استنلس استیل و آلیاژهای دیگر هستند.

انواع دیگر دریچه ها عبارتند از: شیرهای هدایت شونده بال ، دریچه های کروی و دریچه های قفس. اینها در پمپ های تلافی یا دیافراگم استفاده می شوند. عمده ترین تولید کنندگان این دریچه ها National، Gardner Denver، Armstrong، Standard و Aplex هستند.

Relief Valves: همچنین به عنوان PRV (شیر فشار فشار) یا PSV (شیرهای ایمنی تحت فشار) شناخته می شود نوعی دریچه است که برای تنظیم یا کنترل فشار در یک سیستم استفاده می شود.

اینها به گونه ای طراحی شده اند که فشار بیش از حد از پیش تعیین شده آن باشد. این ماده معمولاً در پالایش نفت ، ساخت پتروشیمی و شیمیایی ، فرآوری گاز طبیعی ، خطوط لوله نفت و آب ، صنایع تولید برق و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل عملکرد بسیار مهم آن از نظر ایمنی و کنترل از دیدگاه بخشی جدایی ناپذیر است.

آنها در انواع مختلفی از قبیل شیرآلات برشی (Relar Val Relief Valves) موجود است که از یک یا دو پین برشی برای تنظیم فشار استفاده می کند ، و شیرآلات بهاری (Relief Relief Valves) که در آن از چشمه ای برای فشار در برابر فشار استفاده می شود. آنها در اندازه های مختلف و رتبه بندی فشار آمده اند.

PORV (شیرآلات Relief Operated Pilot) در اصل از فشار سیستم برای آب بندی شیر استفاده می کند. یک PORV خوب می تواند با فشارهای حداکثر 420 بار (6000 psi) و جریانهای بسیار زیاد در طرحی مطمئن و کم حجم کار کند. دریچه های تسکین بهاری در کاربردهایی استفاده می شوند که قابلیت اطمینان و فشار ایمنی بسیار بالا مانند برنامه های مرتبط با ایمنی هسته ای مورد نیاز است.

این دریچه ها برای رفع فشار اضافی باز می شوند و مجدداً بسته می شوند و از جریان بیشتر جلوگیری می کنند. درنهایت ، هدف اصلی همه این دریچه ها ، کاهش تصادفات و خسارات تصادفی است. تیلور ، اودیل ، لزر ، کراسبی ، امرسون تعداد کمی از تولید کنندگان اصلی شیرآلات امدادی هستند.


فشارسنج: فشار سنج ابزاری برای اندازه گیری و نمایش سطح فشار است. فشار تخلیه یا فشار ورودی پمپ داب را کنترل می کند. آنها باید برای همه برنامه های فشار قوی استفاده شوند. مدل های مختلفی از جنس برنج یا استیل ضد زنگ در بازار موجود است.

در اکثر برنامه ها ، فرستنده های فشار باید با یک سنج سنج جفت شوند و برای کمک به ایمنی و کنترل یک سیستم ، به یک PLC مرکزی سیم کشی شوند.
کوپلرها: کوپلر دستگاهی است که دو قطعه تجهیزات چرخشی مانند پمپ آب یا موتور یا گیربکس را به یکدیگر وصل یا پیوند می دهد. عملکرد اصلی اتصال دهنده انتقال قدرت از تجهیزات درایو به تجهیزات محرکه است.

بیشتر اتصالات مخصوصاً در سیستم های پرقدرت نیز ساخته شده اند تا در هنگام کار تجهیزات بتوانند از نظر زاویه ای و موازی نادرست حرکت کنند. اتصالات انعطاف پذیر می توانند در سبک ها و اندازه های مختلفی ارائه شوند.

برخی به روان کننده مانند گریس و بعضی دیگر برای خشک کردن نیاز دارند. همه اینها نوعی دیسک فلزی انعطاف پذیر ، درج لاستیکی ، فنر یا مجموعه ای از چرخ دنده ها هستند که حرکت مورد نیاز را فراهم می کنند.


مهر و موم روغن: یک مهر و موم روغنی ، که معمولاً از روغن و لاستیک مقاوم در برابر گریس ساخته می شود ، وسیله ای است که برای جلوگیری از نشت یا ورود روغن از محفظه استفاده می شود ، معمولاً در اطراف یک شافت چرخان یا چرخان قرار می گیرد.

این مهر و موم همچنین ممکن است مورد استفاده قرار گیرد برای جلوگیری از حرکت مواد خارجی مانند خاک از طریق ترخیص کالا از گمرک. آنها در موتورها ، پمپ ها ، دمنده ها ، موتورها و گیربکس ها کاربرد بسیار خوبی دارند.

مهر و موم های روغن در انواع مختلف ، مواد و اندازه های مختلف موجود است. مهر و موم های لب و مهر و موم برف پاک کن همه نوع مهر و موم های روغنی هستند که معمولاً در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند.


مهر و موم حلقه ای: O'Rings شکاف بین دو سطح را ببندد تا مایعات یا گازها از هر جهت عبور نکنند. یک حلقه حلقه O ، هنگام اعمال فشار در سیستم ، اشکال خود را تغییر می دهد ، بنابراین در برابر سطوح اطراف فشرده می شود و آنها را خاموش می کند.

این یک طراحی بسیار ساده است و اگرچه محدودیت های خود را دارد ، اما در طیف گسترده ای از کاربردها مورد استفاده قرار می گیرد. از حلقه های O می توان در کاربردهای کم فشار و فشار بالا ، در سطوح مسطح ، ثابت و همچنین شفت های گرد استفاده کرد.


قسمت های مختلف دیگری از پمپ های جابجایی مثبت داب و پمپ های گریز از مرکز داب مانند بوش های مچ دست ، کراس هد ، جعبه های چاشنی ، شیم پک ، پیچ ها ، پیچ های مخصوص لاینرها و حلقه های پوشیدن و غیره وجود دارد که هر قسمت یا مؤلفه ای از این پمپ داب نقش بسیار مهمی در عملکرد کارآمد آن در مقابل ، هزینه و ناراحتی یک قسمت انتخاب نشده می تواند فاجعه بار باشد.

مشاهده لیست قیمت پمپ داب در لینک زیر

http://www.bamintahvie.com/category/pump-boster-pump/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%B3%DB%8C%D8%B1%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%B3%DB%8C%D8%B1%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AE%D8%B7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%A8

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 10
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 30
  • بازدید سال : 68
  • بازدید کلی : 3469
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه